sobota 15. júna 2013

O Jahôdkach

Môj blog zatiaľ v júny zíva prázdnotou. Bola som mimo SR, pracovne na Kréte. A konečne som na víkend prišla domov, do mojej kuchyne, k hladným krkom, čo čakajú na všetko čo navarím a radostne mi chvália úúúúplne všetko, aj keď by to bolo zhoreté haha :) Jún - mesiac detí? Každý sme síce dieťaťom celý život, ale už sme dosť také vyrastené deti, takže pre mňa je Jún skôr mesiac otcov. Prečo? lebo sa málo slávi, vždy veľa ľudí na deň otcov zabudne, lebo deň matiek ho stopercentne prevyšuje...A preto nezabudnite na svojich ockov túto nedeľu, tj. 16.júna :) Ja mám pre toho môjho už prekvapko nachystané, a okrem toho, všetky recepty v júny budú spojené s ním :) Týmto, ťa ocinko môj pozdravujem :)


Začala sa sezóna zavárania. U nás doma je hlavným zaváračom ocino. Robí najlepšie džemy, kompóty, zavaraniny na svete. Vo štvrtok robil premierový jahodový džem. Je nenormálne dobrý. Sladučko-kyselkavý, s kusmi jahôd, dá sa jesť aj sám, len tak bez ničoho...Keď som prišla domov, tak mi povedal: 
"Nafotil som ti aj priebeh, aby si to mohla dať na blog." 
Haha, veľmi si to cením a preto, jeho skvelý džem aj s jeho postupom zverejňujeme :)


Treba mať (cca 15 x 2,5dcl pohárikov):
4 kg jahôd
2 kg kryštálový alebo želírovací cukor
4 sáčky Quittin-u od firmy Haas, alebo inej želírovacej zmesy

Priebeh príprav
Jahôdky umyjeme, na jedno kilo jahôd dávame pol kila cukru, a na kilo jahôd jeden sáčok želírovacej zmesy. Mágačom na zemiaky (alebo iným nástrojom, čo jahôdy rozmága) urobíme pyré. Nemixujte, lebo nebudete mať tie krásne kúsky jahôd. Poriadne všetko premiešame a necháme na noc odstáť, aby sa nám chute pekne spojili. Ochutnajte, než pôjdete variť a prípadne docukrite. Doporučujem variť po menších množstvách, aby vám džem nezhorel. Každú dávku privedieme do varu, a hneď po bode varu odstavíme. Následne nalievame do pripravených pohárikov, zazátkujeme, a umyjeme v teplej vode - ak ste náhodou okvapkali džemom pohárik pri nalievaní. Naplnené poháriky otočíme vrchnáčikmi nadol a necháme džem vychladnúť. Potom skladujeme v špajzy, prípadne v chladničke :)
Keďže ocino je skôr taký tradičný kuchár, nepotrpí si na nastajlované džemové poháriky. A preto máme naše len klasické, bez dekoracií. Dávame len mininálepku s informáciou o roku výroby :)

Už hotoví na vianočke s masielkom :)

2 komentáre:

  1. vianočka, "kockaté" maslo a domáci džem boli moje každodenné raňajky od škôlky, cez základku až po strednú skolu! MŇAM

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :) my ste to tiez casto mali. Myslim si, ze moze dojst akykolvek food trend, aj tak takato klasika bude vzdy top :)

      Odstrániť